Branding strategiczny i employer branding

Rozpoznawalna marka to dobra waluta

Budowanie świadomości marki w umysłach nabywców powinno być jednym z kluczowych elementów strategii jej rozwoju. Jak obecnie marka „wygląda” w oczach klientów? Jakie działania należy podjąć, aby była pożądana? To podstawowe zagadnienia z obszaru brandingu strategicznego.

To propozycja dla zespołów odpowiedzialnych za strategię budowania marki: jej pozycjonowanie, dobór sposobów komunikacji i kanałów dotarcia do klientów. Spotkanie ma charakter warsztatowy. Prowadzący pełni rolę moderatora, a efekt końcowy zależy od kierunku wypracowanego przez zespół projektowy.

Korzyści brandingu strategicznego:
  • Strategia marki jest efektem pracy zespołu wewnątrz struktur klienta. Kluczowa wiedza pozostaje w organizacji.
  • Autorami są osoby znające markę dokładnie, które wiedzą o możliwych szansach, zagrożeniach, słabych i mocnych stronach brandu, znają konkurencję i swoje przewagi. To zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu.
  • Będąc autorami mocniej identyfikują się z wypracowana koncepcją, co gwarantuje większe zaangażowanie w realizację. To również podwyższa szanse powodzenia.

Employer branding

Jak pozyskać najlepszych pracowników? Najłatwiej – jako pożądany Pracodawca. Żeby dać się poznać z najlepszej strony aktualnym i potencjalnym pracownikom należy zadbać o odpowiedni wizerunek firmy, jako atrakcyjnego i pożądanego pracodawcy. To właśnie employer branding.

Zapewnienie pracownikom przyjaznego środowiska pracy czy wspieranie ich rozwoju zawodowego to tylko dwa spośród wielu możliwości działań budowania pozytywnego wizerunku firmy. A dobrze postrzegana marka przyciąga lepszych specjalistów – ważne jest zatem, aby świadomie budowany wizerunek był magnesem dla najlepszych. Praktyczne wskazówki i konkretne działania – to nasza propozycja dla firm, które chcą rozwijać ten obszar.